Trening aerobowy dla początkujących

trenująca kobieta

To jeden z najczęściej wyszukiwanych treningów, mający zapewnić wspaniałe efekty w odchudzaniu i budowaniu masy mięśniowej.

Czym jest trening aerobowy

Trening aerobowy polega na utrzymywaniu wysokiego tętna, od 65% do 80% tętna maksymalnego. Powoduje to szybkie spalanie tkanki tłuszczowej, ponieważ mięśnie pozyskuję energię z węglowodanów oraz tłuszczy. Trening poprawia wydolność organizmu dzięki zwiększeniu zdolności oddechowych oraz zwiększenie objętości krwi transportującej tlen do komórek.

Zasady treningu aerobowego

Dobry, dający efekty trening aerobowy powinien trwać od 30 do 40 minut i zawsze musi być poprzedzony dobrą rozgrzewką. Rozgrzewka nie powinna przekraczać 10 minut i ma na celu przyspieszenie akcji serca na około 50% tętna maksymalnego oraz delikatne rozciąganie mięśni.

Po rozgrzewce powinniśmy podjąć się takich aktywności, jak bieganie, jazda rowerkiem i inne – jeśli jesteś początkujący to zasada jest jedna – należy zaczynać powoli.

Trening domowy

Do treningu możemy śmiało wykorzystać to, co mamy pod ręką, np. Schodek lub krzesło. Sprawdźmy jedynie ich stabilność, aby bezpiecznie przetrwać trening. Intensywnie biegamy po schodach lub wspinamy się na krzesło, najpierw przy pomocy jednej nogi, a później drugiej. Warto zaopatrzyć się w skakankę lub wykonywać skipy na macie. Przez cały czas utrzymujemy tętno na odpowiednim poziomie.

Trening na siłowni

Wykonywanie treningu aerobowego na siłowni w przypadku osób początkujących może skutkować kontuzjami lub bólami mięśni, dlatego do należy podchodzić do niego z głową. Do urządzeń potrzebnych do wykonania tego treningu należy bieżnia, orbitrek, rowerek, wioślarz, sztangi.

Dieta i ciało

Treningi świetnie wpływają na wygląd skóry, ponieważ wspomagają produkcję kolagenu, dzięki czemu skóra jest sprężysta i jędrna. Dieta, którą utrzymujemy przy treningach to w większości białko, z ograniczeniem węglowodanów i cukrów. Owoce i warzywa powinny być większością na naszych talerzach. Dodatkowo należy zwiększyć kaloryczność posiłków.

1 Komentarz

  1. Dla początkujących proponuję ogólne zwiększenie ruchu i nie bać się żadnej formy aktywności. Najważniejsze to przezwyciężyć blokadę psychiczną.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.