Jak stracić na wadze? – dieta ujemnych kalorii

Brokuły
Źródło: pixabay.com

Zima powoli żegna się z nami, a w niedługim czasie z uśmiechem na twarzy przywitamy wiosnę. Dla większości z nas okres wiosenny równał się będzie z chęcią powrotu do formy i pozbyciem się kilku „zimowych”, zbędnych kilogramów. Idealnie w sezonie wiosennym sprawdzi się dieta ujemnych kalorii, którą nieco Wam dziś przybliżymy.

Co dominuje w jadłospisie?

Dieta ujemnych kalorii jest dietą typowo redukcyjną i polega na spożywaniu niskokalorycznych owoców i warzyw – najlepiej tych świeżych. Powinna ona trwać około dwóch tygodni – nie dłużej. Dominujące w diecie owoce i warzywa przyczyniają się do ujemnego bilansu energetycznego, a w konsekwencji do zmniejszenia masy ciała. Wiosna jest niezwykle trafnym okresem do zastosowania tej diety, gdyż wówczas mamy nieograniczony dostęp do świeżych owoców i warzyw.

Kaloria kontra kaloria

Warto pamiętać, że dostarczana do organizmu żywność posiada taką samą ilość kalorii. Węglowodany i białka to 4 kalorie, z kolei tłuszcze – 9 kalorii. Ludzki organizm zużywa jednakową ilość kalorii, jednak źródło ich pochodzenia jest kluczowe. Kalorie różnią się między sobą, a to z jakiego produktu pochodzą wpływa na to, jak poradzi sobie z nimi nasz organizm. Niektóre powodują tycie, inne pozwolą spalić nagromadzony tłuszcz.

Jak skutecznie i zdrowo „nakarmić” organizm?

warzywa
Źródło: pixabay.com

Ludzki organizm to niezwykle skomplikowany system, który posiada liczne procesy regulujące bilans energetyczny. Dlatego też, to co jemy, ma ogromne znaczenie. Wpływa na liczne procesy, jak chociażby trawienne, a także na ośrodki w mózgu, które kontrolują zachowania żywieniowe. Aby wpłynąć na proces zużywania tkanki tłuszczowej i widocznie go usprawnić, należy zacząć sięgać po produkty, które w sposób naturalny zaczną ją spalać podczas trawienia. Przyspieszenie swojego metabolizmu możliwe jest wówczas, gdy zadbamy o jakość swojego codziennego menu i oczyścimy nasz organizm z toksyn. Podstawą jest tutaj odtrucie wątroby, a także usunięcie z jelit wszelkich złogów.

Podstawowe zasady diety ujemnych kalorii

Dwutygodniowa dieta ujemnych kalorii pozwoli spalić nawet około 6 kilogramów. Niskokaloryczne warzywa i owoce, które zawierają sporą ilość błonnika pokarmowego, zapewniają uczucie sytości, a także usprawniają procesy trawienne oraz spalanie tłuszczu. Warzywa najlepiej spożywać w surowej postaci, bądź gotować je na parze. Owoce mogą być składnikiem świeżo wyciśniętych soków lub koktajli, jednak pamiętajmy – bez dodatku produktów mlecznych. Jedząc surowe produkty przyspieszymy utratę kalorii, gdyż organizm musi doprowadzić je do odpowiedniej temperatury, aby móc je w dalszej kolejności strawić. Sprawia to, że zużycie energii jest znacznie większe.

Klucz do sukcesu

Najważniejsze jest to, aby dostarczać do organizmu produkty, na których trawienie organizm poświęcić będzie musiał więcej energii, niż te produkty mu dostarczają. Wówczas bowiem następuje ujemny bilans energetyczny, a organizm chcąc go wyrównać, będzie pobierał energię z tkanki tłuszczowej, która tym samym widocznie się zmniejszy.

Stosując dietę ujemnych kalorii sięgajmy między innymi po:

  • zielone warzywa – takie jak kapusta, brokuły, szparagi;
  • marchew;
  • buraczki;
  • cukinię;
  • kalafior;
  • śliwki;
  • arbuzy;
  • mango;
  • żurawinę.

Katalog jest naprawdę szeroki, także bez wątpienia każdy znajdzie w nim te owoce i warzywa, które bardzo lubi.

Pamiętajmy jednak – dieta to jedno, a aktywność fizyczna to drugie. W duecie to dopiero zdziałają cuda.

Przeczytaj więcej w innym naszym artykule – „Owoce, które mają najmniej kalorii„.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.